Przewodniczący Wydziału
Starszy Referendarz Sądowy Adam Szebla
Kierownik Sekretariatu – Małgorzata Kubik
Dane kontaktowe:
Sekretariat V Wydziału Ksiąg Wieczystych:
Kierownik Sekretariatu:
tel.17 582 04 00 wew. 406
fax 17 582 80 08
e-mail: kw@mielec.sr.gov.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
Obsługę stron zapewnia:
Biuro Podawcze Ksiąg Wieczystych
pok. nr 3 - Budynek Główny
tel. 17 582 04 32
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
Punkt Badania Ksiąg Wieczystych i Dokumentów
pok. nr 2 Czytelnia AKT
tel. 17 582 04 22
Godziny urzędowania:
poniedziałek 08:30 - 17:30
wtorek - piątek 8:00 - 14:00
Księgi wieczyste i dokumenty udostępniane są po wcześniejszym ich zamówieniu:
a) osobiście na Biurze Podawczym Ksiąg Wieczystych pok. nr 3
b) telefonicznie pod numerem telefonu tel. 17 582 04 32 lub 17 582 04 22
c) poprzez przesłanie wniosku drogą elektroniczną na adres e-mail: kw@mielec.sr.gov.pl
2. Zamówienia należy składać z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.
V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości z obszaru właściwości miejscowej Sądu Rejonowego w Mielcu.
Księgi wieczyste są jawne. Każdy może przeglądać księgi wieczyste w obecności pracownika sądu. Przeglądanie ksiąg wieczystych jest bezpłatne.
Księgi wieczyste w Sądzie Rejonowym w Mielcu prowadzone są w systemie informatycznym. Księgi wieczyste prowadzone w tym systemie są udostępniane w centrali Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych oraz przez ekspozytury Centralnej Informacji ksiąg Wieczystych, które mieszczą się przy wydziałach ksiąg wieczystych sądów rejonowych.
Z ksiąg wieczystych za odpłatnością mogą być wydawane :
Centralna Informacja Ksiąg Wieczystych pobiera następujące opłaty:
1) od wniosku o wydanie w postaci papierowej:
a) odpisu zwykłego księgi wieczystej - 30 zł pomnożone przez liczbę żądanych odpisów zwykłych,
b) odpisu zupełnego księgi wieczystej - 60 zł pomnożone przez liczbę żądanych odpisów zupełnych,
c) wyciągu z księgi wieczystej:
– 15 zł - za wyciąg z jednego działu księgi wieczystej,
– 20 zł - za wyciąg z dwóch działów księgi wieczystej,
– 25 zł - za wyciąg z trzech działów księgi wieczystej,
– 30 zł - za wyciąg z czterech działów księgi wieczystej,
pomnożone przez liczbę żądanych wyciągów,
d) zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej - 10 zł pomnożone przez liczbę żądanych zaświadczeń;
2) od złożonego, na podstawie art. 364 ust. 4 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, wniosku o wydanie, w celu samodzielnego wydrukowania:
a) odpisu zwykłego księgi wieczystej - 20 zł,
b) odpisu zupełnego księgi wieczystej - 50 zł,
c) wyciągu z księgi wieczystej:
– 5 zł - za wyciąg z jednego działu księgi wieczystej,
– 10 zł - za wyciąg z dwóch działów księgi wieczystej,
– 15 zł - za wyciąg z trzech działów księgi wieczystej,
– 20 zł - za wyciąg z czterech działów księgi wieczystej,
d) zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej - 5 zł;
3) od wniosku o wyszukanie ksiąg wieczystych w centralnej bazie danych ksiąg wieczystych - 20 zł.
Wniosek o dokonanie wpisu może złożyć :
- właściciel nieruchomości ,
- użytkownik wieczysty ,
- uprawniony do spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
- osoba na rzecz której wpis ma nastąpić ,
- wierzyciel jeżeli przysługuje mu prawo, które może być wpisane w księdze wieczystej.
W sprawach dotyczących obciążeń powstałych z mocy ustawy wniosek może złożyć uprawniony organ.
Właściciel nieruchomości jest obowiązany do niezwłocznego złożenia wniosku o ujawnienie swojego prawa w księdze wieczystej.
Jeżeli osoba trzecia doznała szkody na skutek nieujawnienia prawa własności w księdze wieczystej, właściciel ponosi odpowiedzialność za szkodę powstałą na skutek niewykonania obowiązku bądź na skutek opieszałości w jego wykonaniu.
Wnioski o wydanie odpisów z ksiąg wieczystych i wnioski o wpis w księgach wieczystych składa się na urzędowym formularzu , który jest dostępny nieodpłatnie w V Wydziale Ksiąg Wieczystych, a także za pośrednictwem Internetu na oficjalnej stronie Ministerstwa Sprawiedliwości (pobierz).
Do wniosku o odpis z księgi wieczystej należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty.
Do wniosku o wpis w księdze wieczystej należy dołączyć dokumenty, stanowiące podstawę wpisu w księdze wieczystej.
Opłatę sądową można uiścić:
- w kasie Sądu Rejonowego w Mielcu
- w formie przelewu – dokonując wpłaty na konto Sądu Rejonowego w Mielcu.
Nr konta : 17 1010 1528 2000 7722 3100 0000
SAMOOBSŁUGOWY TERMINAL PŁATNICZY
Na przelewie bankowym należy bezwzględnie podać numer księgi wieczystej oraz wskazać nazwę V Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Mielcu, którego wpłata dotyczy.
FORMULARZE WNIOSKÓW (na dole strony)